Pretože im nestačia bežné detské hry a činnosti, aké robia ostatné deti ich veku, neuspokojujú ich aktivity, aké ponúka bežná základná škola. Potrebujú odborné postupy a systematické vedenie pri rozvíjaní svojho nadania.
Potrebujú výrazne podnetné prostredie, ktoré by uspokojilo ich prirodzené záujmy a nadviazalo na ich vedomostnú úroveň. Preto sú pre ne potrebné triedy, ktoré rozvíjajú ich schopnosti a nadanie, pretože rodičia samotní nedokážu naplniť ich vzdelávacie potreby a rozsah ich záujmov.
Nadané deti sú viac citlivé a zraniteľnejšie. Sú veľmi kritické aj sebakritické, niekedy neprístupné, uzavreté, menej komunikatívne. Vyhľadávajú skôr kontakty so staršími deťmi alebo s dospelými osobami. Preto treba s nimi pracovať inak. Pre tieto deti je potrebné pripraviť iné vzdelávacie programy, než aké ponúkajú štandardné školy. V triede je menej žiakov a panuje pohodová atmosféra.
Ako sa v triedach so všeobecným intelektovým nadaním vyučuje?
Okrem bežného, štandardného učiva sa deti učia na princípe objavovania, experimentovania a to systémom riešenia problémových úloh. Učivo sa im nepredkladá hotové, ale postaví, položí sa otázka, problém – a deti ho riešia…
Vyučujú empatickí, flexibilní, pozitívne naladení a tvoriví učitelia. Učiteľ je partner, poradca, sprievodca svetom informácií. Učiteľ je kamarát, ktorému sa žiaci môžu zdôveriť, ak majú problém.
Na vyučovaní sa využívajú najmodernejšie didaktické pomôcky.
Čo vzdelávaním v triedach so všeobecným intelektovým nadaním žiaci získajú?
- rozvíjanie tvorivého, abstraktného, logického a kritického myslenia
- výchovu k samostatnosti a zodpovednosti
- učiteľ a žiak sa stávajú partnermi
- popoludní deti rozvíjajú svoje záujmy v krúžkoch
- miesto, kde sa deti rozvíjajú v tolerantnej, empatickej atmosfére, bez napätia, stresu, strachu a šikany
Čo ponúkame?
- Vzdelávanie žiakov v triedach so všeobecným intelektovým nadaním od 1. – 9. ročník
- Špeciálna metóda vyučovania
- Náročnejšie učivo – vyučuje sa okrem bežných kníh aj z doplnkových materiálov
- Zavádzanie inovatívnych metód vo vyučovaní
- Individuálny prístup ku každému žiakovi
- Partnerská klíma, učiteľ nevystupuje autoritatívne
- Anglický jazyk od prvého ročníka
- Nemecký jazyk od piateho ročníka
- Obohatenie – práca s encyklopédiou, internetom, tvorenie projektov
- Využívanie vyše 100 výukových programov zakúpených školou
- Ročníkové práce – tvorenie prác podľa vlastného výberu témy, od piateho ročníka v úvode popísať zameranie ročníkovej práce aj v anglickom a nemeckom jazyku, rozčlenenie práce na úvod, kapitoly, záver, požitá literatúra (samozrejme prihliadajúc na vek dieťaťa), prezentovanie pred žiakmi v sekcii (vytvorenie sekcii podľa výberu tém žiakov)
- Krúžková činnosť
- Využívanie najmodernejších IKT technológii na vyučovaní – tablety, počítače, interaktívne table
- Informatika – od prvého ročníka programovanie ……
- Technika – programovanie robotov
- Možnosť konzultácii s učiteľmi
- Vynikajúce výsledky v súťažiach – okresné, krajské, celoslovenské a medzinárodné kolá
- Navštevovanie knižnice a hudobného oddelenia počas vyučovania už od prvého ročníka (počas vyučovania len na prvom stupni)
- Vynikajúce výsledky v testovaní žiakov v 5. a 9. ročníku (vysoko nad priemer Slovenska)
- Vynikajúce uplatnenie žiakov po 9. ročníku na SŠ ale aj VŠ – už máme prvých absolventov, ktorí si našli po ukončení vysokoškolského štúdia druhého stupňa uplatnenie na Slovensku, v Čechách a v Anglicku